Zdravotní péče: zajištěna smluvním lékařem
Informace o námi poskytované sociální službě lze nalézt v elektronické či písemné podobě na níže uvedených odkazech, či vnitřních dokumentech. Dále lze informace získat i při osobním či telefonickém kontaktu.
Zájemci je nabídnuta osobní návštěva Domova, která je spojena i s prohlídkou. Při ní zjišťujeme nepříznivou sociální situaci případného zájemce, ověřujeme cílovou skupinu dle potřeb potencionálního klienta. V případě, že žadatel není schopen takové návštěvy, navštíví zájemce sociální pracovník v jeho přirozeném soc. prostředí.
Se zájemcem o pobytovou službu je jednáno tak, aby se mohl svobodně rozhodnout před uzavřením smlouvy.
Informujeme zájemce pravdivě a otevřeně o způsobu poskytování sociálních služeb, o způsobu vyplnění žádosti, o zařazení žádosti do evidence žadatelů a o „čekací době“, o provozu Domova (zdravotní, sociální péče, stravování), o způsobu a výši plateb za službu, o vybavení pokojů, nabízených aktivitách apod. Při schůzce s případným zájemcem, popř. i jeho blízkými se snažíme zohlednit následující otázky:
Dále se při jednání se zájemcem ptáme
Na základě vyhodnocení výše uvedených otázek ze strany sociálního pracovníka jsou následně zájemci předány i další písemné materiály (kontakty na odpovědné pracovníky, žádost o zahájení poskytování služby, základní informace o službách). V případě, že se služba poskytovatele není nejvhodnějším způsobem řešení nepříznivé sociální situace, je případnému zájemci nabídnuto jiné, vhodnější řešení jeho situace.
V případě přijetí žádosti o pobytovou službu je tato zaevidována do centrální evidence žadatelů. Pokud by byla žádost zamítnuta, je poskytnuto základní sociální poradenství týkající se dalšího možného řešení situace zájemce o službu.
Při přijetí do Domova je zájemce přijatelnou formou seznámen s obsahem smlouvy o poskytované službě a s jejími přílohami, s vyřizováním podnětů, připomínek a stížností. Dále je seznámen s klienty, s prostředím, jsou mu představeni zaměstnanci a klíčový pracovník.
Od chvíle nástupu klienta probíhá adaptační proces, ve kterém se postupně seznamuje s provozem Domova. V rámci procesu je spolu s klíčovým pracovníkem stanoven osobní cíl klienta a na základě individuálních plánů jeho potřeb je klient zapojován do rozhodování o využití sociální služby.
Aktuální informace o volno časových aktivitách a jiná různá sdělení jsou vyvěšena na nástěnkách. Každý klient se může individuálně rozhodovat o využití těchto nabídek, rozhodovat o stravě, možnosti diet, zúčastnit se sestavování jídelníčku se svými připomínkami při jednání stravovací komise.
V Domově je ustanoven Výbor obyvatel, který se účastní na přípravách větších akcí konaných v Domově a klienti se mohou stát jeho členy.
Každý klient, příbuzný klienta i zaměstnanec má právo vyjádřit svůj názor na poskytované služby nebo jejich průběh. Může tak učinit písemně nebo ústně, a to formou podání stížnosti, podnětu nebo připomínky. Informace jak podávat stížnosti jsou obsaženy v Domácím řádu, který je přílohou smlouvy s klientem.
K podávání stížností, podnětů a připomínek jsou v přízemí v hale a v chodbě v I. patře umístěny anonymní schránky a jejich obsah je 1x týdně kontrolován. Při řešení těchto stížností, podnětů a připomínek je postupováno dle standardu č. 7., který je vyvěšen u každé anonymní schránky.
Klient může smlouvu vypovědět i bez udání důvodu v souladu s uzavřenou smlouvou.
Výpovědní lhůta pro výpověď klientem činí dobu do konce měsíce, ve kterém byla výpověď dána anebo dohodou.
Ukončení ze strany poskytovatele se řídí platným ustanovením smlouvy zejména v případě hrubého porušení povinností vyplývajících ze smlouvy (konzumace alkoholu, používání návykových látek) a v případě opakovaného narušování soužití s ostatními klienty.
Klient se může rozhodnout o využití služby. Z důvodů zkrášlení prostředí je umožněno klientům se aktivně podílet na zvelebování životního prostředí.
Domov Unhošť, poskytovatele sociálních služeb, se sídlem Berounská 500 je jednopatrová (1. nadzemní podlaží + 2. nadzemní podlaží) budova s výtahem a nájezdovou cestou pro vozíčkáře.
Kapacita zařízení je 124 lůžek:
V budově je hlavní jídelna, na každém patře je místnost pro volnočasové aktivity (aktivizační a vzdělávací centra) vybavené televizí a kuchyňskou linkou, kanceláře sester (přízemí, I. patro), místnost pro ošetřujícího lékaře. Koupelny a sociální zařízení jsou na podlažích společné, oddělené pro muže a pro ženy. Dle potřeby jsou klientům k dispozici toaletní křesla, přenosné hrazdy, chodítka a invalidní vozíky.
Kolem celého areálu je rozsáhlá zahrada, kterou klienti využívají k posezení. Pořádají se zde různé akce za účasti živé hudby. Areál dále navazuje na rekreační a chatovou oblast.
V Unhošti dne 1. 1. 2024
Domov Unhošť, poskytovatel sociálních služeb
příspěvková organizace